Student Kasper De Smaele voor 1 maand CEO van the Adecco Group in België

Kasper De Smaele, een 21-jarige student uit Wetteren zal binnenkort één maand als CEO aan het roer staan van The Adecco Group Belgium. De Aerospace Engineer student werd geselecteerd uit meer dan 3.500 jongeren. Met het initiatief wil de uitzendgroep luisteren naar de toekomstvisies van jongeren en hen warm maken voor leidende posities waarmee ze die toekomst in handen nemen. Belgische finalisten van de afgelopen jaren vonden al werk bij (inter)nationale topondernemingen zoals The Coca Cola Company, Google en The Adecco Group zelf.

Een recordaantal van meer dan 3.500 jongeren waagden zich een kans om één maand in de voetsporen van Nico Reeskens, Country Manager van The Adecco Group Belgium, te treden. Na verschillende intellectuele en praktische opdrachten, mochten zes studenten afgelopen woensdag deelnemen aan de finale bootcamp. Daar werkten ze onder meer een business case uit, waarin ze hun strategisch onderbouwde ideeën deelden over hoe jongeren op een efficiënte en kwaliteitsvolle manier in een bedrijf te betrekken. In een speciale escaperoom werden hun leiderschapscapaciteiten, teamspirit en communicatievermogen getest. Tot slot voelden directieleden van The Adecco Group, Audi en LeasePlan de kandidaten aan de tand over hun drijfkracht en ambitie in één-op-één-interviews. De professionele jury was vooral onder de indruk van de prestaties van de 21-jarige Kasper De Smaele. Hij krijgt de kans om één maand samen met Nico Reeskens CEO-ervaring op te doen binnen The Adecco Group.

Nico Reeskens, Country Manager The Adecco Group Belgium:
“Dit project is niet alleen interessant voor de jongeren zelf, maar ook voor ons. De jeugd zit immers bomvol ideeën over hoe bedrijven er in de toekomst moeten uitzien. Ik kijk er dan ook hard naar uit om uitgedaagd te worden door onze nieuwe CEO for One Month. Tegelijkertijd willen we jongeren op deze manier leren wat ze achter de schoolbanken te weinig meekrijgen: soft skills, praktische inzichten en ervaring die ze nodig hebben om sterk te staan als de leiders van morgen. Hoe kan dat beter dan iemand – uiteraard met de juiste begeleiding – aan het roer te zetten van een groot bedrijf?”

Studentenjob met CV-boost

Kasper De Smaele zal een maand lang, gespreid over juni en juli, het reilen en zeilen van een CEO onder de knie krijgen onder het toeziend oog van huidig Country Manager Nico Reeskens. De ‘CEO for One Month’ woont nationale en internationale vergaderingen bij, ontmoet teams en werkt samen met klanten. Daarnaast wordt hij of zij uitgedaagd input te geven en keuzes te helpen maken om het bedrijf in goede banen te leiden. Ook oplossingen aanreiken voor problemen waarmee het bedrijf die maand te maken krijgt, behoort tot het takenpakket.

De student proeft bovendien van een CEO-waardige vergoeding: een maandloon van 6.600 euro en een Audi A1 als bedrijfswagen. Daarnaast maakt hij of zij kans om nog een tweede keer CEO te worden, maar dan van de wereldwijde The Adecco Group.

Kasper De Smaele, CEO for one month:
“Ik ben enorm gemotiveerd voor deze unieke ervaring en wil graag ondervinden of mijn jonge kijk op de zaken een verschil kan maken. Mijn opleiding heeft me al heel wat bijgebracht, maar ik mis hier vaak nog ervaring in de praktijk. Door één maand als CEO mee te draaien bij The Adecco Group hoop ik meer voeling te krijgen met de “echte” wereld en mijn ondernemingszin verder te ontwikkelen. Een boost voor mijn CV zal het sowieso zijn!”

Springplank voor talent

‘CEO for One Month’ is intussen aan zijn vijfde editie toe. Terwijl in 2015 nog een driehonderdtal deelnemers een gooi deden naar de titel, is dat aantal nu vertienvoudigd. Met het initiatief wil The Adecco Group de ambitie onder jongeren aanwakkeren, hen laten proeven van een toekomstige managementpositie en hen inzichten en vaardigheden voor in het bedrijfsleven aanleren. Met verschillende testen daagt The Adecco Group de kandidaten zoveel mogelijk uit opdat ze ook doorheen het project leerrijke ervaring opdoen. En dat loont: voormalige Belgische finalisten vonden daardoor al werk bij topondernemingen zoals The Coca Cola Company, Google en The Adecco Group zelf.